2010. október 5.

2010. október 5.
"A VÉLEMÉNY SZABAD. A TENNI AKARÁS PARANCS. A SZÜLŐFÖLD SZENT."

2013. május 29., szerda

Pósa Károly: Belső kérdés




Egy nap, minden érthető lesz.
Az alkony, éhség,
Ereimben a futó vér.
- Föltehetek egy kérdést?
Aki hazudik - megöli a lelkét?
Amit megelőlegez
A Könyörületes.

Senki sem lehet senki.
Minden vétkező,
Sorsában kétkedő,
Pap, tanár, a költő,
Vagy munkás kétkezi,
A saját mércéje szerint vétkezik.
A rossznak annyi a hatalma
Amit mi adunk neki.
Az ember léha.
Magunk szoktunk dönteni.
Mondják néha:
Ábránddal vagyok teli.
Amikor a csillagokat számolom,
S holdfényben árny csorog
Fák csúcsán, ül a szánalom.

Igen, igen. Itt van.
Épp az imént láttam.
Az ige már erőtlen vigasz.
Villanások az égi jelek,
A szenvedély vizet fakaszt.
Nyugtalanok az éjjelek.
Elrendeltetett.

Felindult vagyok.
Arcokat nem látok.
Csak álmom van,
Amit nem tudok mire vélni.
Milyen jó lenne,
A sötétet sohase félni!
S a szél zúgása,
Ahogy fáraszt,
Mindig sárba ragadtan
Megtalálom magamban:
A választ.

Mitől kéne félnem?
Közismert békétlen vagyok.
Nyáron állva izzadok,
Télen ülve megfagyok.
Ám a világ reszket tőlem,
Bár test és szándék erőtlen,
Démon fölöttem, mellettem.
És démonok előttem.
Máglyára vettettem.
Földúton haladok.
Megfordulok.
Mosolygok.

Nincsenek megjegyzések: