2010. október 5.

2010. október 5.
"A VÉLEMÉNY SZABAD. A TENNI AKARÁS PARANCS. A SZÜLŐFÖLD SZENT."

2016. október 16., vasárnap

NAPLÓ - 50.


"5:20. Zizeg (nem ortájozik) a telefon. Vasárnap.

Meglátogattam  Z-t. Hétkor nyit a temető.
Rá kicsire hoztunk be szénát. Szemetelő esőben a bakon nevetgéltünk.
Tegnap meg tonnaszám almát daráltunk a cefrébe. Bácska, Bácska.... A zsákok nehezek voltak, benne az alma mindegyike gyönyörű, alig ütődött. Mondanám: vétek pálinkába, de emígy se enné senki. Itt van nálunk a bibliai paradicsom, nem is tiltottak a gyümölcsök. Vagyis kevésbé, mint mi. Megtudtam, hogy van áttetovált fülű "bárhány". Nekem nem kellett semmi sem, jó volt minden, örömteli kacagó a délután. Az öreg hajából almadarabkákat piszkáltam ki. Az átok placcán az ilyesmi mindennapos.

Azt hittem a félszázadik napló valami emelkedett, szép szöveg lesz. Hát nem. Rajzoltam hozzá, befejeztem a tengerparti skiccemet. Bárhogy igyekeznék, a só szagát, a barátaimnak a szavát, a huszonöt évet nem adja vissza. Akárhogyis  "

Pk

Nincsenek megjegyzések: