2010. október 5.

2010. október 5.
"A VÉLEMÉNY SZABAD. A TENNI AKARÁS PARANCS. A SZÜLŐFÖLD SZENT."

2023. május 19., péntek

FILMES NAPLÓ - 6.

 

Fotóm

Angyalok gyilkosa (2022)

Ez bizony nagy csalódás volt: pláne John Malkovich miatt. Nem ez az első "zs" kategóriás filmje, nem is tudom minek vállal el ilyen vacak mozikat, nem tud egyenes gerinccel, méltósággal megöregedni vagy ennyire kell a pénz? Mintha az elvénülő Robert De Niro ripacskodása adná a támpontot Hollywoodnak. Pedig ott az ellenpélda, az örök kortárs színészlegenda Al Pacino, aki úgy aggott össze a hetedik X-ének végére, hogy még a gyengébbre sikerült komikus szerepek sem hoztak rá szégyent. Ráadásul a mai napig hetente fellép színházban, karban tartja magát, hírlik, épp csak annyit iszik mint fél évszázada minden nap… És mégis: tud valamit. Ahogy Jack Nicholson is. Időben észbe kap, mert észreveszi, kezd elmenni az esze, öregkori demencia sújtja szegényt. De legalább megmarad az életműve, nem szennyezi be kései, vállalhatatlan, giccses és üres filmekkel. A nézett film sem az angyalok, hanem inkább a gyanútlan nézők kedélyének a gyilkosa. Egy tisztességes tévéfilmnek is gyenge ez az „alkotás”, az az igazság. Egy csomó közhely, más filmekből való lenyúláson túl nincs benne sok minden, ásítoztam, a vége felé már csak fél szemmel néztem. Többet vártam tőle, alig nyújtott valamit. 2/10 ... És még nagyvonalú voltam.

Németország kellős közepén: NSU - 1. évad (2016)

Megnéztem: huszonkilenc percig bírtam, aztán abbahagytam. Jó kis érzékenyítős széria. Az első részben az arcba tolják a tutit, időt sem hagyva a nézőnek, hogyha netán/esetleg mást merne gondolni, másként szeretné értelmezni a látottakat, azt véletlenül se tehesse meg bűntudat nélkül. Politikai propaganda film. Annak elmegy, aki az ilyesmit szájba rágva, a mainstream porciózásában szereti. Én nem. Minősíteni sincs kedvem, de a woke proletár nagyfiúknak, nagylányoknak biztos kötelező megtekinteni. Miheztartás végett.

A gyilkos járat (2022)

Ennek is jókora hírverése volt. Hetekkel a premier előtt már a susnyásban is az új akciófilmről daloltak a kecskebékák. Az a fránya emberi kíváncsiság hajtott rá. Egyszer megnéztem, többször nem fogom.  Krimi paródia: így kell nézni. Aki a valóságot keresi benne, az csalódni fog. Brad Pittnek, meg a többieknek is amolyan jutalomjáték ez a film, kedvükre kiökörködhették magukat, alaposan túl is van játszva minden szerep, de hát ilyen a karikatúra, még ha mozifilm is, görbe tükröt mutat, ráerősít vastagon a hibákra. Egyszeri szórakoztató mozi, se több se kevesebb. Hitchcocki utóízt ad a mozinak, hogy itt is egy klausztrofób helyzetben gyűrűzik a sztori. Csak hát a japán szupervonat és a hajdani Orient Express között ég és föld a különbség, filmes értelemben természetesen az utóbbi javára.  10/6

Utolsó befutók - 2. évad (2022)

A második évadot még nem kezdtem nézni, de rettentően örülök, hogy megcsinálták. Mostanában kevés olyan boldogítóan üdítő sorozatot láttam, mint amilyen a Slow Horses. Nem amerikai, angol és vérprofi a szereplő gárda. Gary Oldman tán csak a Leon, a profiban volt őrültebb karakter, most is hozza a megzakkantnak tűnő, ám pengeéles elméjű ügynök szerepét. Az epizódok pörgősek (voltak), tele váratlan fordulattal és a szériát annyira szerethetővé varázsoló angol humorral. Feketére mázolt vígjáték, abszurd történettel, önmaga paródiája, vagyis a szuperhősös kémfilmek ferde vetülete. Mindenképpen nézze, aki szereti a kikapcsolódást. Pár óra elmúlt, most módosítanom muszáj a véleményemet: az imént még csak a kezdő részt láttam a második évadból, de azt kell mondjam, tán jobban sikerült, mint az amúgy is fenomenális első eresztés! Hihetetlen, még most is röhögök. Poén poén hátán... Még nem szóltam a film zenéjéről: az is telitalálat, igazi utcai, csibészes angol blues, nem mellesleg egy Mick Jagger nevű teljesen ismeretlen, ám nagyon tehetségesnek tűnő, kiöregedett rocker énekli... 10/10

 

Nincsenek megjegyzések: