2010. október 5.

2010. október 5.
"A VÉLEMÉNY SZABAD. A TENNI AKARÁS PARANCS. A SZÜLŐFÖLD SZENT."

2021. szeptember 19., vasárnap

KÖCE


In memoriam
Körmöci Károly
(1947-2021)

Soha nem voltunk közös nevezőn.
Őt a sorsa másfelé hajtotta. Másban hit, mást csinált, más utakat keresett. Mégsem tudtam rá haragudni, és meggyőződéssel vallom, ő sem gyűlölt engem sosem. Mert sikerült neki az életben, ami nagyon keveseknek: ember maradt. Kanizsai ember. Ízig-vérig az volt. Éppen emiatt tiszteltem, tisztelte mindenki.
Őszintén beszélt velem, hosszú évtizedeken át. Érdeklődő volt, figyelt rám, ezt utólag most nagyon megköszönöm. Egyszer a Hatcsöcs kocsmában ültünk, dugiban főzött pacal volt meghirdetve, mindenkinek egy-egy fazéknyi adag. Az asztalnál a nagyétkű kompánia a vacsora után kidőlt, csak ő meg én maradtunk, és átbeszéltük az éjszakát, pedig akkoriban a város első embereként teríték várta a gyógyfürdő éttermében. Míg a nagyságok máshol dínomdánomoztak, számlára étkeztek, elit asztaltársaságot alkottak, a Köce magányos farkasként olykor be-betért a kockás asztalterítős lokálokba.
Jó polgármester volt, rossz időkben. Mégsem a politikust láttam benne, hanem a karaktert. Értő, bogár szeme a bozontos szemöldöke alatt átvizsgálta a világot. Rázta a kisujjából a politikai huncutságokat. Zsigereiben vitte az egész vidéket. Humora volt, másokkal ellentétben az ízlése sem ficamodott ki soha. Arcáról lerítt az örök mozgalmár, a jó értelemben vett tenni akarás vágya. Azt hiszem, a néhai Jugoszlávia kegyes pillanatában őrá nyomhatta megértő bélyegét, amit mindvégig képviselt, tisztelet emiatt, hatalmas tisztelet. Sokaknak ez a minimális állhatatosság sem sikerült, lelkük rajta.
A Köce következetes maradt és szerény. Tudom, ismertem. És hogy ismerhettem, megköszönöm az Égnek, ahová most ment.
Isten barátsága, az égiek kegyelme legyen veled Polgármester úr!

Nincsenek megjegyzések: