2010. október 5.

2010. október 5.
"A VÉLEMÉNY SZABAD. A TENNI AKARÁS PARANCS. A SZÜLŐFÖLD SZENT."

2012. augusztus 8., szerda

Pósa Károly: Javítva


Mikor elhagytak,
Mikor a lelkem roskadozva vittem,
Csöndesen és váratlanul
Átölelt az Isten.

Ady Endre

…Mikor elhagyott,
Mikor kedve múlt, hogy rajtam segítsen,
Alku, ha volt - megadatott.
Vigaszom most: egy se nincsen…

…Ahogy húr szakadt,
Ahogy hamisan zenél a kintornás,
Dallama jég-könnyet fakaszt,
Fakó nótám sem színpompás…

…Amint szelídült,
Amint gyolcs fehér ingbe mart korom,
Kút öblében fejem szédült.
Szemem kézzel eltakarom…

…Mitől seb ömlött,
Mitől véres lett homlokom s ínyem,
Nézett engem, föntről, s döntött:
Hanyatt feküdjek a sínen…

...S mire megvirrad,
Mire bolyongva megtalál, mert visszatért,
Döbbent csöndben veszi észre,
Hogy roskadt lelkem mit is ért...

Akkor megsirat,
Akkor tán lesz száz csók, mit nekem hintsen.
De fölkel-e nap? Megvirrad?
Sugarában fürdjön kincsem.

Én vagyok az...
Toll, grafit, kréta 20 x 20cm


Magyarkanizsa, 2012. augusztus 8.

Nincsenek megjegyzések: