2010. október 5.

2010. október 5.
"A VÉLEMÉNY SZABAD. A TENNI AKARÁS PARANCS. A SZÜLŐFÖLD SZENT."

2012. augusztus 20., hétfő

Pósa Károly: Szétmért nyár




Most már - nem gondolok
A mára.
Vár a réti dűlők
Lapálya.
Tegnapom vakfoltos
Homályos.
Ütéstől lett szívem
Magányos.
Keszkenő lángol, vágy
Mi gurul.
Sorvad a szív, sűrű
Vér szorul.
Horizont, füst-ég, ég
A Járás.
Üszkös a bánat, bánt
A fájás.
Mély a kút, mély mibe löktek.
Aszály volt – nyár - de: kiröhögtek.
 
Hogy vagyok? Megy minden
Magától.
A tett, a kedv, hajlam
Nem gátol.
Bár kettős árnyékom is
Elárvult.
Még kitartok. Még erőm
Nem hárult.
Láb itt, láb ott, állok
Határon.
Ki áld, ül, s int nekem
Szamáron.
Lehet, ez mind az ő
Szándéka?
Vagy tán a pokol
Ajándéka?
Most múlt egy nyár, oly tikkasztó.
Víz helyett könnyeket fakasztó.

Kútból fölmászni: két
Esélyes.
Moha s kő vigasza:
Sekélyes.
Belül jól fogd, s bízd az
Egyetlent.
Vagy tűrj és légy te is
Kegyetlen.
Kútkáván ülj, zord kéj
Lesésbe!
Várj mást, kútba s bűnbe
Esésbe!
Lehetsz így hitványság
Kanásza,
Ha lesz majd Sátánnak
A násza.
Maradjak jó, mi áll - talán?
Nyár volt-e - kérdem - egyáltalán?

De tán jobb búbig a
Jég-vízben!
Megdermedve heted-
Íziglen.
Igaz, lent csak kör mi
Látható,
De ha gyúl fény, falon
Áthatol.
Tavasz, ősz, tél, nyárnak
Ingere,
Lesz szívem körkörös
Tengere.
Kortyonként iszom az
Életem.
Várom mi lesz vég-
Ítéletem.

Nekem végül bármit hoznak
Nem lehetek elkárhozva.

Magam vagyok,
elárult.
Ez a nyár most
lezárul.


Magyarkanizsa, 2012. augusztus 20.






Nincsenek megjegyzések: