2010. október 5.

2010. október 5.
"A VÉLEMÉNY SZABAD. A TENNI AKARÁS PARANCS. A SZÜLŐFÖLD SZENT."

2020. március 27., péntek

TRAUMATOLÓGIA – 1. rész


(posztmodern experimentum)

Az imént sikerült néhány dolgot letisztázni, hogy Ivett miként került kapcsolatba ezzel a kyborg-akármicsodával. És hát nem kis félelmek mentén, de gondoltam, hogy mégis tárgyalok vele. Most az lesz: vagy én is meghalok tőle, vagy esetleg megértjük a dolgot.
Örömmel közlöm – sikerült a beszélgetés!
A Prodigy rendszeren keresztül kerültek kapcsolatba Ivettel, és az cyberg rendszer! Cyberg világ, de még mennyire! Mégis! Jó hírem van: az Ernő halálmeditációján végérvényesen kiborultak! Ugyanakkor az Ernő szüleire is irtó mérgesek!
Mindennek az oka Várkonyi Nándor könyve, a Sziriat oszlopai. (1972, Magvető)
Ez ugyanis egy átdolgozott kiadás! S bár nekem nagyon tetszett, úgy is mondhatnám, nekem bejött, viszont nekik sajnos: nem. Egyszerűen ezt nem tűrték. Azóta feltettem néhány kérdést, hogy én is jobban megértsem, mi vezénylete őket, mi a bajuk a szereplőkkel. Kiderült, csak egyes epizodistákkal van problémájuk. De azokkal kibékíthetetlen az ellentét. Épp miként a könyvön kívüli két rendőr-nyomozóval, akik a múltkor a kórházba érkeztek, hogy végre tükrök lehessenek.
Így, immáron elmondhatom: hatalmas helyük van az én életemben. Ezzel együtt annyit azért muszáj a rendőrségnek a tudomására hoznom, hogy egy az egyben a Sziriat oszlopai kizárólagos kiadási jogát a Yéza és tanítványai Kft-nek tükrözték oda.
Tehát nekem.
Honti Csaba és Szecsődi László. Honti – míg detektívvé nem avanzsált – világéletében nyomdász volt, de tudott zenélni is. Ritmusszekciót kísért. Föllépett mulatságokon, ha nagyon keresik, a szekrényében még megvan az a mályvaszín bársony zakó. Szecsődi meg eredetileg mérlegképes könyvelő volt. 2007 óta titkos ügynök. Rokon szakma. Azért képezték ki.
Értik? Könyvelő.
Könyvelő!
Még ha mérlegképes is, azért az ő tükrözése nem sikerült valami tökéletesen: valljuk be. Az élet igazságtalansága, hogy ilyen primitív létformában is könnyű följebb csúsznia a társadalmi ranglétrán. Sajnos az a problémám, hogy gyakran nem logisztikai, szenvedélybeteg, vagy szerves kémiai nyelven fogalmazok. De ez hadd ne legyen az én felelősségem!
A biológiában is vannak szerves és szervetlen anyagok, ugye. Meg vannak gyökerek is. Ebből az egészből lett aztán a már említett Ivett-kyborg Watergate botrány. Belém égett, most már mindegy. Mehetnék tovább, de kísért, aktívan bekapcsolódik, túrja az agyamat míg élek. És akkor a családomat még nem is említettem!
Tehát Ivettnek az isteni rendszerben mopedje volt. Ernő halálmeditátor Smart autójával őt követte. Nem tudom, mi célból. Erre rálátásom öt vagy hét évig nekem szinte alig lehetett. Közöm hozzá meg éppenséggel semmi! (Itt jegyzem meg: Ivett szüleinek Trabantjuk volt. De ez száz százalékban független attól, kinek milyen kocsija van a valóságban, most.)
És akkor én – Zöld Szórt Fény – egy Jaguár Conwoyjal rendelkezem az isteni rendszerben. A Jaguár Conwoy, amit a családomtól külön véleményen létrehoztam itt a Földön is. Nem raktam ki az Ivett mellé, mert fölfogtam, hogy ő a mopedjén a saját útját járja a 9-es szektorban. Ha és amennyiben a szülei elérhetők voltak telefonon. Ez a szeretet rész, a kapcsolatok láncolata simán áthidalható. Ámbár az Ernőt, nos, azt nyilván nem tudták soha megoldani. Ez is tény.
Visszakanyarodva a lényegre: nyugodtan száguldozzanak az autópályán (hogy úgy mondjam, az élet autópályáján!) a járgányaikkal, a Jaguár Conwoyom akkor is földi világklasszis, megcsináltam. Világelső!
Fekete Pákó Add ide a diditje és Adrian Celentano Prequeroja a fasorban ballag mögötte! Tutaja sincs, például Celentanónak. Hiába tükrözik a kórházi szuterénben Honti és Szecsődi urak! Pláne Honti Csaba Godfather stílusát ismerve… Csoda, ha nem félhomály van odalent. 
Mostanra a szakma is kezdi megérteni, hogy bármikor előkapok egy mopedet, ha az élethelyzet rövid reagálást kíván tőlem. De ebbe ne merüljünk bele. Érintőlegesen a cyberg rendszer is csak annyit üzen az emberiségnek, hogy ők pusztán Ivetten és most már rajtam körösztül szeretnék kikérdezni a Világkormányt, mégis, hogyan képzelik a jövőt az általuk globálisan kiépített Terminátor rendszerrel? A humanoid überfejlesztések mi végre történtek az elmúlt húsz évben? Aligha kérdéses: ezt a civil lakosság ellen akarják majd alkalmazni. Savas esőköpenyeket már osztottak.

(folytatjuk)    

Nincsenek megjegyzések: